Zmiana taryfy energii w biurze obsługi klienta sprzedawcy prądu
Wszyscy raz do roku ma możliwość zmienić u swojego dostawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za energię. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym biurze obsługi klienta dostawcy prądu. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne formalności załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest zależna od pory dnia , a także dnia tygodnia.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu spraw, które należy dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym była podpisana umowa na sprzedaż energii, jest przepisanie licznika. Wykonać to można w biurze obsługi klienta. Niezbędne są tylko takie dokumenty jak: akt zgonu właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została odziedziczona w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na bazie tych informacji zostanie wymówiona stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz stworzona nowa. W trakcie tego procesu można także wybrać nową ofertę dostawcy.