Wyłączenie dostaw energii elektrycznej z powodu niezapłaconych rachunków za prąd
Przekroczenie terminu płatności o miesiąc to jeden z głównych powodów odłączenia dostaw energii elektrycznej. W takim przypadku trzeba najpierw uregulować zaległości, tak aby nie było żadnych niedopłat. Najczęściej takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy prądu do domu. Jeśli natomiast chcesz, aby wznowienie dostaw energii nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do punktu obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy prądu w oddziale obsługi klienta dostawcy energii
Każdy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są faktury za prąd. Takie zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym biurze obsługi klienta dostawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne formalności załatwi natomiast konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory doby oraz dnia tygodnia.