Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując nieruchomość, trzeba pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Pozwoli to rozliczać się ze sprzedawcą energii elektrycznej we właściwy sposób i uchroni przed długami poprzednich właścicieli domu. Aby przepisać licznik, niezbędne są: akt własności nieruchomości, dowód tożsamości, formularz o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika podczas przejmowania nieruchomości, który musi mieć podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze sprzedawcy energii można zmienić taryfę prądową oraz wybrać nową ofertę.
Rozłożenie zadłużenia za energię elektryczną na raty
Skutkiem zadłużenia u dostawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw prądu. Jeśli spłata należności na raz jest niemożliwa ze względu na ciężką sytuację finansową, można jednak uzyskać rozłożenie płatności na raty. Dokonać tego można w oddziale obsługi klienta. Trzeba wypełnić odpowiedni wniosek, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia należności oraz przekazać go osobiście dla pracownika. Takie wnioski można znaleźć na stronie sprzedawcy prądu lub w jego punktach. Rozłożenie faktur na raty nie zwalnia jednak od konieczności regulowania bieżących rachunków.