Rozłożenie zadłużenia za prąd na raty
Skutkiem zadłużenia u dostawcy energii jest odłączenie dostaw energii. Jeśli spłata zadłużenia jednorazowo jest trudna ze względu na trudną sytuację materialną, można natomiast uzyskać rozłożenie płatności na raty. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Należy wypełnić właściwy formularz, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia rachunków , a także przekazać go osobiście dla pracownika. Tego typu wnioski można znaleźć na stronie dostawcy energii lub w jego punktach. Rozłożenie należności na raty nie zwalnia z kolei od konieczności regulowania bieżących rachunków.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Każdy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za prąd. Takie zmiana wymaga podpisania kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym placówce obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takiej sytuacji niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne sprawy załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf prądu istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i zależy od pory dnia i dnia tygodnia.