Jak rozwiązać umowę sprzedaży prądu?
Żeby rozwiązać umowę sprzedaży energii, trzeba wypełnić odpowiedni dokument, który dostępny jest na portalu dostawcy czy też w jego biurze obsługi klienta. Druk musi posiadać dane właściciela umowy oraz jej numer. Wymówienie umowy można złożyć w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej lub wysłać na jego adres. Okres wymówienia dla klientów indywidualnych wynosi najczęściej 1 miesiąc. W związku z tym po wypowiedzeniu umowy dostawcy można spodziewać się jeszcze rachunku, który należy zapłacić.
Włączenie rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych osobiście. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w punkcie obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić właściwy formularz i mieć ze sobą dowód osobisty.