Awaria licznika prądu
Podobnie jak każde urządzenie także licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można jednak osobiście wykonywać jego napraw, ponieważ jest on własnością dystrybutora prądu. W takim przypadku trzeba zgłosić uszkodzenie licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora energii. Gdy umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można również zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, gdy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy energii, między innymi w jego placówce obsługi klienta. Druk reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.