Zmiana taryfy energii w oddziale obsługi klienta sprzedawcy prądu
Każdy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są rachunki za energię. Tego typu zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym placówce obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest zależna od pory doby oraz dnia tygodnia.
Wyjaśnienie rozliczenia rachunku za prąd
W przypadku, gdy jakiekolwiek elementy faktury za energię od sprzedawcy energii są niejasne lub niezgodne na ich objaśnienie można liczyć na przykład w placówce obsługi klienta. Obecni tam pracownicy sprawdzą wspólnie z klientem rachunek, omówią każdy szczegół punkt, a w razie błędu dostawcy pomogą uzupełnić właściwy dokument reklamacyjny i prześlą go do rozpatrzenia.