Stałe polecenie zapłaty za prąd
Polecenie zapłaty za prąd to doskonała metoda na płacenie należności. Pozwala zaoszczędzić czas i terminowo opłacać rachunki dla sprzedawcy prądu. Żeby uruchomić usługę polecenia zapłaty za prąd, należy wypełnić właściwy druk, który należy złożyć w salonie dostawcy czy też przesłać na jego adres. Warto także pamiętać, że usługa ta jest całkowicie bezpłatna, poza kosztami banku realizującego przelew środków na konto dostawcy prądu. Ze stałego polecenia zapłaty można również zrezygnować, trzeba wyłącznie ponownie złożyć odpowiedni druk.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, gdy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii elektrycznej, na przykład w jego oddziale obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.