Awaria licznika energii elektrycznej
Podobnie jak wszystkie urządzenia także licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można z kolei samemu wykonywać jego napraw, gdyż należy do dystrybutora energii elektrycznej. W takim przypadku należy zgłosić uszkodzenie licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora energii elektrycznej. Jeśli umowa na sprzedaż prądu jest umową kompleksową, awarię licznika można także zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy prądu. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość rachunku za prąd jest zbyt duża i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii, na przykład w jego biurze obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.