Awaria licznika prądu
Podobnie jak wszystkie urządzenia również licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można z kolei samemu wykonywać jego napraw, gdyż jest on własnością dystrybutora energii. Takiej sytuacji należy zgłosić awarię licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora prądu. Gdy umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można także zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, między innymi w jego punkcie obsługi klienta. Druk reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.