Stałe polecenie zapłaty za prąd
Polecenie zapłaty za prąd to doskonała metoda na płacenie faktur. Pozwala zaoszczędzić czas i terminowo opłacać należności dla sprzedawcy prądu. Aby uruchomić usługę polecenia zapłaty za prąd, trzeba wypełnić właściwy formularz, który trzeba złożyć w salonie dostawcy czy też przesłać na jego adres. Warto także pamiętać, że usługa ta jest całkowicie bezpłatna, poza kosztami banku realizującego przelew środków na konto dostawcy prądu. Ze stałego polecenia zapłaty można również zrezygnować, wystarczy wyłącznie ponownie złożyć odpowiedni wniosek.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, między innymi w jego punkcie obsługi klienta. Druk reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.