Podpisanie umowy na sprzedaż prądu
Aby zawrzeć umowę na sprzedaż energii, można na przykład wybrać się do biura obsługi klienta i na miejscu zapoznać się z dostępną ofertą sprzedawcy. Po wybraniu danej opcji zostanie przygotowany druk umowy do zawarcia. Przed podpisaniem umowy z nowym sprzedawcą prądu warto natomiast sprawdzić jej zapisy. Powinna ona zawierać informacje związane z między innymi: miejscem dostarczania energii, ilością energii w podziale na okresy umowne, cenę energii elektrycznej, czas trwania umowy, sposób rozliczeń. Podpisanie nowej umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej wymaga także wypowiedzenia starej umowy, o ile nie była ona podpisana z tą samą firmą.
Zawarcie umowy kompleksowej
Obecnie każdy właściciel domu ma prawo zawrzeć umowę na sprzedaż energii z dowolnym sprzedawcą działającym w branży energetycznej. Oprócz tego na rynku istnieje także kilka przedsiębiorstw, które umożliwiają zawarcie umowy kompleksowej, która polega na sprzedaży i dostarczaniu energii elektrycznej przez tę samą firmę. Chcąc podpisać umowę kompleksową na sprzedaż i dostawy prądu należy udać się do oddziału obsługi danego sprzedawcy, gdzie konsultant oddziału zajmie się resztą formalności.