Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując nieruchomość, należy pamiętać o przepisaniu licznika na kolejnego właściciela. Pozwoli to rozliczać się ze sprzedawcą energii we właściwy sposób i ochroni przed zaległościami byłych właścicieli domu. Żeby przepisać licznik, wymagane są: akt własności nieruchomości, dowód osobisty, druk o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika podczas przejmowania nieruchomości, który musi zawierać podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze dostawcy prądu można zmienić taryfę prądową lub wybrać nową ofertę.
Rozłożenie zadłużenia za energię na raty
Efektem zadłużenia u dostawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw energii. Jeśli spłata zadłużenia na raz jest trudna ze względu na ciężką sytuację materialną, można z kolei uzyskać rozłożenie zaległości na raty. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Trzeba wypełnić właściwy formularz, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia faktur i przekazać go własnoręcznie dla konsultanta. Takie wnioski można znaleźć na portalu sprzedawcy energii elektrycznej lub w jego punktach. Rozłożenie faktur na raty nie zwalnia z kolei od obowiązku regulowania aktualnych rachunków.