Wyłączenie dostaw prądu z powodu niezapłaconych faktur za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z najczęstszych powodów wyłączenia dostaw energii. W takim przypadku należy najpierw uiścić zaległości, tak aby nie było żadnych zaległości. Najczęściej takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy energii elektrycznej do domu. Jeśli natomiast chcesz, żeby wznowienie dostaw energii nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do punktu obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je pracownikowi.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Każdy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są należności za energię. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej. W takiej sytuacji niezbędny będzie wyłącznie dowód osobisty, pozostałe formalności załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory doby oraz dnia tygodnia.