Zmiana taryfy prądu w oddziale obsługi klienta dostawcy energii
Każdy raz 12 miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są należności za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne sprawy załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest zależna od pory dnia i dnia tygodnia.
Zmiana prądu budowlanego na prąd dla gospodarstwa domowego
Zmiana prądu budowlanego na prąd dla gospodarstwa domowego po zakończeniu budowy pozwala dużo zaoszczędzić. Różnica w koszcie energii elektrycznej między taryfą C11, a G11 równa jest nawet kilkadziesiąt procent. Chcąc zmienić taryfę energii, trzeba udać się do punktu obsługi klienta sprzedawcy prądu i wypełnić właściwy wniosek. Na jego podstawie zostanie stworzona nowa umowa z nowymi stawkami za prąd. Dokumenty jakie należy mieć ze sobą to z kolei dowód osobisty, pozwolenie na użytkowanie nieruchomości, protokół odbioru instalacji oraz bieżący stan licznika.