Zawarcie umowy na sprzedaż energii
Aby zawrzeć umowę na sprzedaż prądu, można na przykład udać się do biura obsługi klienta i na miejscu zapoznać się z obecną ofertą dostawcy. Po wybraniu danej opcji zostanie przygotowany druk umowy do podpisania. Przed podpisaniem umowy z nowym sprzedawcą energii elektrycznej warto natomiast sprawdzić jej zapisy. Powinna ona zawierać informacje związane z między innymi: miejscem dostarczania energii, ilością energii w podziale na okresy umowne, koszt prądu, okres obowiązywania umowy, sposób rozliczeń. Zawarcie nowej umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej wymaga również rozwiązania poprzedniej umowy, o ile nie była ona podpisana z tą samą firmą.
Podpisanie umowy kompleksowej
Obecnie każdy właściciel domu może podpisać umowę na sprzedaż energii z dowolnym przedsiębiorstwem działającym w branży energetycznej. Dodatkowo na rynku istnieje także kilka przedsiębiorstw, które umożliwiają zawarcie umowy kompleksowej, która polega na sprzedaży i dostarczaniu energii elektrycznej przez tę samą firmę. Planując podpisać umowę kompleksową na sprzedaż i dostawy prądu należy udać się do punktu obsługi danego sprzedawcy, gdzie konsultant placówki zajmie się resztą kwestii.