Wyłączenie dostaw prądu z powodu niezapłaconych należności za prąd
Przekroczenie terminu płatności o miesiąc to jeden z głównych powodów wyłączenia dostaw energii elektrycznej. W takim przypadku trzeba najpierw uiścić płatności, tak żeby nie było jakichkolwiek zaległości. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy prądu do domu. Jeśli natomiast chcesz, żeby wznowienie dostaw energii elektrycznej nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do oddziału obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej
Każdy raz na dwanaście miesięcy ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są rachunki za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym oddziale obsługi klienta dostawcy prądu. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne kwestie załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf prądu istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest zależna od pory dnia, a także dnia tygodnia.