Wyłączenie dostaw energii z powodu niezapłaconych faktur za prąd
Przekroczenie terminu płatności o miesiąc to jeden z głównych powodów odłączenia dostaw energii elektrycznej. Takiej sytuacji należy najpierw uiścić zaległości, tak żeby nie było żadnych niedopłat. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy energii do domu. Jeśli natomiast chcesz, żeby wznowienie dostaw prądu nastąpiło wcześniej, w takiej sytuacji możesz udać się do oddziału obsługi klienta wraz z potwierdzeniem dokonanej wpłaty i przekazać je pracownikowi.
W jaki sposób zmienić dostawcę energii elektrycznej?
Chcąc zmienić sprzedawcę energii, należy przede wszystkim wybrać ofertę nowej firmy, a później podpisać z nią umowę. Formalności związane z wypowiedzeniem umowy ze starym sprzedawcą można zlecić nowej firmie czy też zająć się nimi samemu. W drugim przypadku będzie niezbędne złożenie osobiście wypowiedzenia na przykład w punkcie obsługi klienta. Dostarczanie energii przez wybranego sprzedawcę energii rozpocznie się od razu po zakończeniu starej umowy sprzedaży. Zmiana dostawcy energii elektrycznej nie zwalnia jednak z konieczności uregulowania należności za energię elektryczną w poprzedniej firmie.