Jak wypowiedzieć umowę sprzedaży energii elektrycznej?
Aby wymówić umowę sprzedaży energii elektrycznej, należy wypełnić właściwy wniosek, który dostępny jest na portalu sprzedawcy lub w jego placówce obsługi klienta. Dokument musi zawierać dane właściciela umowy oraz jej numer. Wypowiedzenie umowy można złożyć w placówce obsługi klienta dostawcy energii czy też przesłać na jego adres. Okres wymówienia dla klientów indywidualnych wynosi najczęściej 30 dni. Wobec tego po wypowiedzeniu umowy sprzedawcy można spodziewać się jeszcze rachunku, który należy zapłacić.
W jaki sposób zmienić dostawcę energii?
Chcąc zmienić sprzedawcę prądu, trzeba przede wszystkim wybrać ofertę innej firmy, a później zawrzeć z nią umowę. Kwestie związane z wypowiedzeniem umowy z obecnym sprzedawcą można powierzyć wybranej firmie czy też zająć się nimi samemu. W drugim przypadku będzie konieczne złożenie osobiście dokumentu chociażby w oddziale obsługi klienta. Dostawa energii przez nowego sprzedawcę energii elektrycznej rozpocznie się od razu po zakończeniu starej umowy sprzedaży. Zmiana dostawcy prądu nie zwalnia jednak z konieczności zapłacenia rachunków za energię elektryczną w poprzedniej firmie.