Rozłożenie zadłużenia za prąd na raty
Efektem zadłużenia u dostawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw energii. Jeśli spłata zadłużenia na raz jest trudna ze względu na trudną sytuację materialną, można z kolei uzyskać rozłożenie zadłużenia na raty. Dokonać tego można w placówce obsługi klienta. Trzeba wypełnić właściwy formularz, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia rachunków i przekazać go własnoręcznie dla pracownika. Takie wnioski można znaleźć na portalu dostawcy energii lub w jego punktach. Rozłożenie zadłużenia na raty nie zwalnia natomiast od obowiązku regulowania aktualnych rachunków.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy prądu
Wszyscy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego dostawcy energii taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za prąd. Tego typu zmiana wymaga podpisania kolejnej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym punkcie obsługi klienta dostawcy prądu. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne sprawy załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory dnia i dnia tygodnia.