Wyłączenie dostaw energii elektrycznej z powodu niezapłaconych rachunków za prąd
Przekroczenie terminu płatności o miesiąc to jeden z najczęstszych powodów odłączenia dostaw energii. W takim przypadku należy najpierw uiścić płatności, tak żeby nie było jakichkolwiek zaległości. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy energii elektrycznej do domu. Jeśli z kolei chcesz, aby wznowienie dostaw energii elektrycznej nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do placówki obsługi klienta wraz z potwierdzeniem dokonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy prądu w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Wszyscy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są faktury za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Wykonać to można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii. W takiej sytuacji niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne sprawy załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf prądu istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest niezmienna bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest zależna od pory doby , a także dnia tygodnia.