Zawarcie umowy na sprzedaż prądu
Aby zawrzeć umowę na sprzedaż prądu, można między innymi udać się do biura obsługi klienta i na miejscu zapoznać się z dostępną ofertą sprzedawcy. Po wybraniu najkorzystniejszej opcji zostanie przygotowany druk umowy do zawarcia. Przed podpisaniem umowy z nowym sprzedawcą energii warto jednak sprawdzić jej zapisy. Musi ona zawierać dane związane z między innymi: miejscem dostarczania energii, ilością energii w podziale na okresy umowne, koszt energii, okres obowiązywania umowy, metodę rozliczeń. Zawarcie nowej umowy ze sprzedawcą energii wymaga również wypowiedzenia poprzedniej umowy, o ile nie była ona zawarta z tą samą firmą.
W jaki sposób zmienić dostawcę energii elektrycznej?
Aby zmienić sprzedawcę energii, trzeba przede wszystkim wybrać ofertę nowej firmy, a następnie podpisać z nią umowę. Sprawy związane z rozwiązaniem umowy z poprzednim sprzedawcą można powierzyć nowej firmie czy też zająć się nimi osobiście. W innym przypadku będzie konieczne złożenie samodzielnie wniosku na przykład w punkcie obsługi klienta. Dostarczanie prądu przez wybranego sprzedawcę prądu rozpocznie się od razu po zakończeniu poprzedniej umowy sprzedaży. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie zwalnia z kolei z konieczności uregulowania należności za prąd w poprzedniej firmie.