Wyłączenie dostaw energii elektrycznej z powodu niezapłaconych faktur za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z głównych powodów odłączenia dostaw energii. W takim przypadku trzeba najpierw zapłacić płatności, tak aby nie było żadnych niedopłat. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy energii elektrycznej do domu. Jeśli z kolei chcesz, aby wznowienie dostaw prądu nastąpiło szybciej, w takiej sytuacji możesz udać się do punktu obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w oddziale obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego dostawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są faktury za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory dnia i dnia tygodnia.