Zmiana taryfy energii elektrycznej w oddziale obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego dostawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są faktury za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory dnia i dnia tygodnia.
Zmiana prądu budowlanego na prąd dla domu
Zmiana prądu budowlanego na prąd dla gospodarstwa domowego po ukończeniu budowy pozwala dużo zaoszczędzić. Różnica w cenie prądu między taryfą budowlaną, a G11 wynosi nawet kilkadziesiąt procent. Żeby zmienić taryfę energii elektrycznej, trzeba zgłosić się do punktu obsługi klienta sprzedawcy prądu i wypełnić właściwy formularz. Na jego bazie zostanie zawarta nowa umowa z nowymi stawkami za prąd. Dokumenty jakie trzeba mieć ze sobą to natomiast dowód tożsamości, pozwolenie na użytkowanie budynku, protokół odbioru instalacji oraz obecny stan licznika.