Podczas wyboru dostawcy energii elektrycznej firmy, które szukają alternatywnego dostawcy kierują się głównie ceną. Na szczęście coraz częściej ważna jest także jakość produktu i usług.
Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez jednego ze sprzedawców energii. Cena pozostaje nadal ważnym kryterium wyboru, jednak okazuje się, że jakość obsługi jest coraz bardziej ważna. Klienci biznesowi oczekują kompleksowej porady i pomocy, a poza tym zdecydowanie wolą kontaktować się z dostawcą osobiście niż za pośrednictwem telefonu czy Internetu.
Badani respondenci wskazali, że 55% z nich szuka oferty dostawców energii oraz gazu w Internecie. Usługę online kupił jednak co czwarty z nich. Dla klienta biznesowego nadal ważny jest kontakt osobisty, także ten posprzedażowy. Na pierwszym miejscu wskazano potrzebę kontaktu bezpośredniego.
Zastanawia fakt potrzeby osobistego kontaktu ze sprzedawcą, który przychodzi do firmy, służy poradą czy optymalizuje koszta. Jest to jednak dobry znak dla doradców firm energetycznych. Badanie przeprowadzono wśród 500 firm, które zatrudniały minimum 50 pracowników.