Zmiana taryfy energii elektrycznej w oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii
Każdy raz do roku ma możliwość zmienić u swojego dostawcy energii taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są rachunki za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym punkcie obsługi klienta dostawcy energii. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf prądu istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory doby , a także dnia tygodnia.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu kwestii, które trzeba dopełnić po śmierci właściciela nieruchomości, z którym została zawarta umowa na sprzedaż energii, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Wymagane są wyłącznie takie dokumenty jak: akt zgonu właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została podarowana w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na podstawie tych informacji zostanie rozwiązana stara umowa ze sprzedawcą energii elektrycznej oraz zawarta nowa. Podczas tego procesu można również wybrać inną taryfę sprzedawcy.