Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Każdy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są należności za energię. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej. W takiej sytuacji niezbędny będzie wyłącznie dowód osobisty, pozostałe formalności załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory doby oraz dnia tygodnia.
Włączenie rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych osobiście. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w punkcie obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić właściwy formularz i mieć ze sobą dowód osobisty.