porównywarka cen prądu
Strona główna » Rachunek za prąd
Rachunek za energię

Rachunek za prąd

rachunek za prąd
Najczęściej wystawiany jest co 2 miesiące - rachunek za prąd - bo o nim mowa szczególnie w okresie zimowym, poświątecznym nie jest czytany z uśmiechem na twarzy przez jego odbiorców.

Najczęściej wystawiany jest co 2 miesiące – rachunek za prąd – bo o nim mowa szczególnie w okresie zimowym, poświątecznym nie jest czytany z uśmiechem na twarzy przez jego odbiorców. Dzisiaj zastanowimy się czym są kolejne pozycje na rachunku za prąd oraz co zrobić, jeśli sprzedawca pomylił się przy naliczaniu opłat

Rachunek za prąd – składowe

Najważniejszym podziałem jaki musimy zastosować to podział na koszty związane z dystrybucją energii elektrycznej i jej sprzedażą:

Koszty dystrybucji energii elektrycznej (pobiera od nas lokalne OSD)

  1. Składnik stały stawki sieciowej (zł/m-c)
  2. Składnik zmienny stawki sieciowej (zł/kWh)
  3. Stawka jakościowa (zł/kWh)
  4. Opłata abonamentowa (zł/m-c)

Koszty sprzedaży energii prądu

Tutaj na szczęście sprawa jest dużo łatwiejsza. Mamy tak naprawdę 2 opłaty

  1. Opłata za energię elektryczną czynną (zł/kWh)
  2. Opłata handlowa (zł/m-c) – nie jest naliczana przez wszystkich sprzedawców prądu

Warto też pamiętać, że za odczyt licznika odpowiedzialna jest firma zajmująca się dystrybucją energii elektrycznej, bo to ona fizycznie jest właścicielem licznika za prąd. Natomiast koszty na jakie mamy wpływ to te, które płacimy do sprzedawcy prądu – zmienić (obniżyć) możemy je zmieniając sprzedawcę prądu.

Co zrobić gdy rachunek za prąd został źle wystawiony

Przede wszystkim musimy być przekonani o błędzie. Powyższe opisy z czego rachunek za prąd się składa powinny nam to ułatwić. Jeśli chcemy sprawę wyjaśnić musimy też stwierdzić czy błąd został popełniony przy stawkach naliczanych przez sprzedawcę prądu czy przez dystrybutora energii elektrycznej. Jest to istotne szczególnie dla tych z Państwa, którzy wcześniej zdecydowali się zmienić sprzedawcę prądu.

W celu wyjaśnienia sprawy musimy zatelefonować do sprzedawcy/dystrybutora, który naszym zdaniem popełnił błąd i sprawę wyjaśnić, jeśli na infolinii nie uzyskamy satysfakcjonującej propozycji rozwiązania problemu, w miarę możliwości musimy udać się bezpośrednio bo biura obsługi klienta. Jeśli to nie pomoże – wyjaśnienia związane z błędem jaki ma rachunek za prąd można skierować do UOKiK.

Strony internetowe, na których można znaleźć kontakty do biura obsługi klienta

  • Enea
  • Energa
  • Tauron
  • PGE
Zmiana Sprzedawcy
Zapisywanie
Ocena użytkowników 5 (1 ocena)