Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii
Wszyscy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są faktury za energię. Takie zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne kwestie załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest uzależniona od pory dnia , a także dnia tygodnia.
Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na bazie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych samemu. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w biurze obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić odpowiedni formularz, a także mieć ze sobą dowód tożsamości.