Zmiana taryfy prądu w placówce obsługi klienta dostawcy energii
Każdy raz do roku ma prawo zmienić u swojego dostawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są należności za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym biurze obsługi klienta dostawcy prądu. W takiej sytuacji niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne sprawy załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest uzależniona od pory doby oraz dnia tygodnia.
Włączenie rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na bazie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych osobiście. Eliminują więc one ryzyko zadłużeń. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w oddziale obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, trzeba wypełnić właściwy formularz oraz mieć przy sobie dowód tożsamości.