Szukając informacji w sieci pod tytułem: zmiana sprzedawcy prądu w domu z pewnością zdążyliśmy się już zorientować, że wielu z naszych rodaków na taki krok się już zdecydowało. Wystarczy przeczytać informacje na temat ilości zmian sprzedawcy energii elektrycznej w Polsce, żeby się o tym przekonać. Niestety część z osób, które ten krok wykonały nie będą go miło wspominać. Wszystko ze względu na wybór niewłaściwej oferty, która mogła okazać się po prostu droższa. Co w takim razie zrobić, aby podpisanie umowy z nowym sprzedawcą okazało się opłacalne?
Kiedy zmiana sprzedawcy prądu w domu się opłaca?
Praktycznie zawsze. Warunek jest tylko jeden, musimy odpowiednio wybrać umowę, którą chcemy podpisać. Piszą „odpowiednio” mamy na myśli przede wszystkim zwrócenie uwagi na najbardziej istotne kwestie związane z warunkami umowy
- ogólne istotne warunki związane z okresem trwania umowy czy jej wypowiedzenia
- zapisy związane z cenami lub załączniki będące cennikami. Zwrócić uwagę musimy przede wszystkim na to czy cena będzie stała w ciągu obowiązywania umowy oraz czy nie ma dodatkowych opłat wynikających np. z konieczności płacenia comiesięcznej opłaty handlowej
Zacząć musimy oczywiście od sprawdzenia swojej obecnej ceny. Porównując oferty możemy siedzieć przed komputerem i sami je analizować lub skorzystać z internetowych porównywarek cen lub zadzwonić do brokerów, którzy nam taką ofertę przygotują
Warto tutaj dodać, że nie spodziewajmy się o połowę niższych opłat wynikających ze zmiany sprzedawcy prądu. Oszczędności faktycznie są, ale dla gospodarstw domowych jest to maksymalnie 15% w skali całego rachunku.
Zmiana sprzedawcy prądu w domu to droga przez mękę?
Zostaje nam jeszcze kwestia formalności związanych z podpisaniem nowej umowy. Z jednej strony nie jest aż tak źle ponieważ po naszej stronie jest praktycznie tylko i wyłącznie konieczność podpisania umowy. Z drugiej jednak strony cały czas większość sprzedawców prądu każe nam płacić osobno za przesył a osobno za dystrybucję prądu co jest mało komfortowe. Sama procedura zmiany sprzedawcy prądu powinna się zamknąć w ciągu 30 dni chyba, że aktualny okres wypowiedzenia jest większy.