Zmiana taryfy prądu w oddziale obsługi klienta dostawcy energii
Każdy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są faktury za prąd. Takie zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym biurze obsługi klienta dostawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne formalności załatwi natomiast konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory doby oraz dnia tygodnia.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu spraw, które trzeba dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym była podpisana umowa na sprzedaż prądu, jest przepisanie licznika. Wykonać to można w biurze obsługi klienta. Potrzebne są wyłącznie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została podarowana w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na podstawie tych informacji zostanie rozwiązana stara umowa ze sprzedawcą energii oraz zawarta nowa. Podczas tej procedury można także wybrać nową ofertę sprzedawcy.