Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii
Każdy raz do roku ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są należności za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne kwestie załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf prądu istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest zależna od pory dnia i dnia tygodnia.
Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na bazie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na bazie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych samemu. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w punkcie obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić właściwy formularz i mieć ze sobą dowód osobisty.
Dostawcy prądu Jastrzębie-Zdrój