Zmiana taryfy energii elektrycznej w biurze obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego dostawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie wyliczane są faktury za prąd. Takie zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy prądu. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne kwestie załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf energii istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory dnia i dnia tygodnia.
Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych samodzielnie. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w oddziale obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, trzeba wypełnić odpowiedni formularz oraz mieć przy sobie dowód tożsamości.