Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej
Każdy raz na dwanaście miesięcy ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są rachunki za prąd. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym oddziale obsługi klienta dostawcy prądu. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne kwestie załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf prądu istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest zależna od pory dnia, a także dnia tygodnia.
Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych osobiście. Eliminują więc one ryzyko zadłużeń. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w placówce obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić odpowiedni formularz, a także mieć ze sobą dowód tożsamości.