Zmiana taryfy prądu w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Wszyscy raz do roku ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za energię elektryczną. Takie zmiana wymaga podpisania kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta dostawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie jedynie dowód osobisty, inne kwestie załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory dnia oraz dnia tygodnia.
Włączenie rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na bazie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych osobiście. Eliminują więc one ryzyko zadłużeń. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania na przykład w oddziale obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić odpowiedni formularz, a także mieć ze sobą dowód osobisty.